Prośba o analizę logów turbiny 1.8t AUM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • robbson
    Classic
    • 2011
    • 2

    Prośba o analizę logów turbiny 1.8t AUM

    missiak177, pd pociągnie olej jak dostaje w dupsko , czyli się pociska mocniej. Mój pd (ale awx) w superbie brał czasem 0,3 a czasem nic między wymianami nawet jak od czasu do czasu go przegoniłem, wymiany oleju co 15tkm. Jak mocno dusisz to te 200 ml na 3 tysie jest akceptowalne, ale jak jeździsz normalnie to wychodzi ponad litr między wymianami, a to już według mnie za dużo na ten silnik.
    poobserwuj między wymianami raz, ile łyknie na 15 tkm oleju i ile musiałeś dolać i tyle :P
  • norad
    Drive
    • 2010
    • 46

    #2
    Prośba o analizę logów turbiny 1.8t AUM

    Witam.
    Proszę o analizę logów turbiny mojej skodziny
    Dodam, że auto mam dwa miesiące i dopiero poznaje to auto.
    Na dzień dobry wymieniony był zawór N75 a potem były problemy z N249(okazalo się że jeden wężyk spadał z kroćca)
    Chciałbym się dowiedzieć czy z turbiną jest ok bo ostatnio zauważyłem mały wyciek oleju z jej okolicy. Logi wykonane na benzynie(gaz wyłączony)

    Grupy: 115,002,002 - http://vaglog.rtnet.pl/norad_154029.html
    Grupy: 118,002,002 - http://vaglog.rtnet.pl/norad_154030.html
    Grupy: 118 - http://vaglog.rtnet.pl/norad_154031.html
    Grupy: 001,002,115 - http://vaglog.rtnet.pl/norad_154032.html
    Grupy: 115 - http://vaglog.rtnet.pl/norad_154033.html

    Dodam że po wykonaniu ostatniego logu zapaliła mi sie kontrolka olejowa co mnie nieżle nastraszyło, silnik nagle zrobił sie głośny - coś w stylu diesla po czym kontrolka ładowania i zgasł i odpalił dopiero za drugim razem. Potem przez pare set metrów na niskich obrotach ciągle był głośny. Sprawdziłem poziom oleju i był ok, w tym momencie na VAGU nie było żadnych błędów, chwilę potem wszystko wróciło do normy, wieczorem zrobiłem ok 80 km w trasie i wszystko wydaje sie ok.

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      Niedoładowanie jest spore. Fura nie ma pełnej mocy. Dobrze wszystko podłaczone zostało po wymianie N75 ? Dolot szczelny ?
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • norad
        Drive
        • 2010
        • 46

        #4
        co do szczelności to nie wiem dokładnie co mechaniory robiły, ale przy wymianie n75 twierdzili, że w jednym miejscu bylo przy TIP-ie coś źle spasowane, ale czy robili test sprężarką to wątpię. Macie może kogoś godnego polecenia w Poznaniu co ogarnie temat? Auto znowu nie ma mocy i nie czuję ze ma moc tak jak to już przez chwilę bywało. Chyba niestety już wiem czemu ktoś sprzedawał tę sztukę. Co do montażu N75 to chyba dobrze zamontowany bo VAG nie wywala już błędów.

        Komentarz

        • german81
          L&K
          • 2010
          • 1414
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          zrób zdiecie jak jest zamontowany n75 i zrob test szczelnosci bo na bank jest dziura .
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz

          • norad
            Drive
            • 2010
            • 46

            #6
            W linkach poniżej zdjęcia N75.










            Dodatkowo wczoraj doszedł błąd. który pojawiał się też z błędem od N249
            "16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
            P0411 - 35-00 - -"

            Komentarz

            • german81
              L&K
              • 2010
              • 1414
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
              • BZB 1.8 TSI 160 KM

              #7
              pogratulowac mechanikowi który załorzył ten zaworek . to jest n249 załorzony w miejsce n75 dlatego turbo nie pompuje bo dzała on odwrotnie jak n75 .https://www.google.pl/search?q=1.8t+...ml%3B954%3B779 . tak wyglonda własciwy zaworek ma on numre 06a 906 283 e
              diagnostyka vag 602-614-253

              Komentarz

              • alxxx
                RS
                • 2010
                • 1823
                • Octavia I (1U2)
                • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                #8
                norad, magia

                Zdjęcie od kolegi german81,

                VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                Komentarz

                • norad
                  Drive
                  • 2010
                  • 46

                  #9
                  tego to ja się nie spodziewałem :shock: :shock: :shock:
                  no to jutro zakupie poprawny n75 i jestem ciekawy jakie będzie tłumaczenie mechaniora.
                  A może ktoś z was wrzuci zdjęcie jak on u Was wygląda na wozie? no i który króciec gdzie podłączyć. z góry dzięki.

                  [ Dodano: Sob 08 Lut, 14 22:01 ]
                  Witam ponownie- niestety moja Octavia ciągle niedomaga i nie może trafić na mechanika, który zna na wylot silniki 1.8t -dzwoniłem do kilku byłem u kilku i jak mówię, że mają sprawdzić szczelność, zawór DV to słyszę tylko, że oni się znają i nie mam im mówić co mają robić a efekt jest taki, że ciągle wywala błędy.
                  DV niby przez jednego mechanika oceniony ze szczelny ale on go nawet nie nazywal zaworem DV tylko czujnikiem cisnienia :twisted:
                  Dodatkowo jest olej za turbiną w kierunku intercoolera, ale po zrobieniu ok 2000 km oleju nie muszę dolewać- stan na bagnecie -max, na końcówce wydechu sucho- nie ma śladów oleju.

                  Poniżej wrzucę fotki - czy tak założony N75 jest poprawnie?





                  Niestety po wymianie ciągle vag wywala błedy:

                  17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
                  P1297 - 35-10 - - - Intermittent
                  16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
                  P0411 - 35-00 - -
                  17963 - Charge Pressure: Maximum Limit Exceeded
                  P1555 - 35-10 - - - Intermittent

                  Poniżej logi, ale ze względu na warunki drogowe nie wiem czy dokonca poprawnie wykonane
                  Grupy: 002,115,118,002,115,118 - http://vaglog.rtnet.pl/norad_159138.html


                  Panowie dajcie znac gdzie w Poznaniu (nie aso) znajde kumatego człowieka co mi to ogarnie.
                  Z góry dzięki.

                  Komentarz

                  • alxxx
                    RS
                    • 2010
                    • 1823
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                    #10
                    norad, problem jest nadal więc sprawdź wszystkie połączenia podciśnienia i N75. Może grucha już nie domaga? DV do sprawdzenia czy szczelny - bo po błędach jest gdzieś dziura.
                    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                    Komentarz

                    • german81
                      L&K
                      • 2010
                      • 1414
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                      • BZB 1.8 TSI 160 KM

                      #11
                      n75 jest zle podłaczony .zadzwon do mnie to ci powiem jak podłaczyc ten zawór porawnie .
                      diagnostyka vag 602-614-253

                      Komentarz

                      • norad
                        Drive
                        • 2010
                        • 46

                        #12
                        Panowie Alxx i German81 wielkie dzięki za pomoc. Dzięki wam zamontowałem N75.
                        Dodatkowo okazało się że wężyki odmy były popękane, dziś zostały wymienione na nowe.
                        DV-szczelny nie przepuszcza, gruszka wg. mechanika sprawna, dolot sprawdzony ale nie na test szczelości :twisted: bo mechanik nie ma tej puszki do podłączenia kompresora wlasnej roboty.
                        wiem,że logi źle zrobione (1,2,3 bieg) ale w mieście ciężko o kawałek drogi bez ruchu
                        http://vaglog.rtnet.pl/norad_162679.html.
                        wg mnie ciągle auto jakoś nie ma tej mocy. czy z tych logów można coś wywnioskować o przepływce?
                        pozdrawiam

                        Komentarz

                        • german81
                          L&K
                          • 2010
                          • 1414
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                          • BZB 1.8 TSI 160 KM

                          #13
                          zrób porzadne log na 3 biegu od 1500-6500 obr i z bloku 2 20 115 33 118 120.
                          diagnostyka vag 602-614-253

                          Komentarz

                          • kecaj
                            RS
                            • 2009
                            • 1511
                            • Superb II (3T4)

                            #14
                            norad, ciśnienie na cylindrach zobacz, bo coś mi się wydaje, że z kompresją jest coś nie tak....
                            Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                            Komentarz

                            • norad
                              Drive
                              • 2010
                              • 46

                              #15
                              Niestety ciągle błędy powracają, o ile układ SAI mniej mnie boli nie wpływa na jazde
                              to błąd 17705 -to ciągła walka w znalezieniu przyczyny
                              17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
                              P1297 - 35-10 - - - Intermittent
                              16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
                              P0411 - 35-00 - -

                              Ponownie wykonane logi-
                              Grupy: 033,118,120 - http://vaglog.rtnet.pl/norad_165117.html
                              Grupy: 002,020,115 - http://vaglog.rtnet.pl/norad_165118.html
                              Grupy: 002,020,115,002,020,115 - http://vaglog.rtnet.pl/norad_165119.html
                              Grupy: 033,118,120,033,118,120 - http://vaglog.rtnet.pl/norad_165120.html

                              widzę, że przepływka nie domaga a na kanale 32 w basic settings korekta pozycja 1=-8%, pozycja 2=18%- chyba coś duże te korekty?

                              Komentarz

                              • kecaj
                                RS
                                • 2009
                                • 1511
                                • Superb II (3T4)

                                #16
                                norad, Zmień czas odczytu bo logujesz co 1,5 sekundy to trochę długi międzyczas.
                                Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                Komentarz

                                • rOBERTO795
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 3465
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                  #17
                                  Bez ingerencji w sterownik sie nie obejdzie juz kilka takich przypadków naprawiliśmy .

                                  P.S zmień paliwo, wyczyść przpływke.
                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                  Komentarz

                                  • norad
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 46

                                    #18
                                    przepływka przeczyszczona tydzień temu, logi robione na PB95 z Orlenu. Tankuje najczęściej na jednej stacji, i z doświadczenia widzę, że to jedno z lepszych miejsc. Jak tankuje na innych stacjach to zdarza się, że samochód zamula, ale ta stacja raczej sprawdzona. Dodam tylko, że przy logowaniu był wczoraj dość silny wiatr (wydaje mi się że przyspieszenie auta może być lekko inne ze względu na większe niż zwykle opory powietrza).
                                    A co do ingerencji w sterownik to masz na myśli wgranie nowego wsadu? gdzieś tam czytałem, że pewna seria AUM miała jakiś błąd i pomaga wgranie na nowo wsadu.
                                    Tylko do kogo uderzyć, żeby miał org. wsad. (i najlepiej wyłączyć programowo od razu SAI)???

                                    Komentarz

                                    • rOBERTO795
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 3465
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez norad
                                      przepływka przeczyszczona tydzień temu, logi robione na PB95 z Orlenu. Tankuje najczęściej na jednej stacji, i z doświadczenia widzę, że to jedno z lepszych miejsc. Jak tankuje na innych stacjach to zdarza się, że samochód zamula, ale ta stacja raczej sprawdzona. Dodam tylko, że przy logowaniu był wczoraj dość silny wiatr (wydaje mi się że przyspieszenie auta może być lekko inne ze względu na większe niż zwykle opory powietrza).
                                      A co do ingerencji w sterownik to masz na myśli wgranie nowego wsadu? gdzieś tam czytałem, że pewna seria AUM miała jakiś błąd i pomaga wgranie na nowo wsadu.
                                      Tylko do kogo uderzyć, żeby miał org. wsad. (i najlepiej wyłączyć programowo od razu SAI)???
                                      Zapraszam
                                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                      Komentarz

                                      • german81
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1414
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                        • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                        #20
                                        wsad zostaw w spokoju najpierw sprawdz szczelnosc kompresorem jesli bedzie ok to wymien przepływke . bład ze spaku cisniea jest wywalany jesli wskaznia z przepływki i czujnika cisnia sie nie pokrywaja . a u ciebie turbo wstaje jak słon i przepływka pokazuje stanowczo za mało .
                                        diagnostyka vag 602-614-253

                                        Komentarz

                                        • norad
                                          Drive
                                          • 2010
                                          • 46

                                          #21
                                          Odkopię temat- wymieniona przepływka na org. BOSH- wg. mnie ona też zaniża, turbina tez chyba gorzej pompuje- proszę o ocene:
                                          Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.

                                          Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.


                                          czy możliwe, że n75 mam ciągle źle zamontowany?
                                          Od czego zależy Boost Pressure (specified)- zadane cisnienie doladowania? u mnie nigdy komp nie żąda 1600 mba

                                          Komentarz

                                          Pracuję...